Toegankelijkheid

Skip to main content

Terugkijken: webinar 'Hoe je gedrag verandert met campagnes, interventies en beleid' 

21 maart 2024

Ben jij in jouw functie bezig om het gedrag van mensen bij te sturen of te veranderen? Maak je campagnes, ben je marketeer, wil je mensen voorlichten of juist nudgen of denk je mee over beleid? In deze webinar delen wij concrete en effectieve methoden over hoe je verschillende doelgroepen in beweging krijgt. 

In onze gratis webinar ontdek je:

  • De belangrijkste sociaal psychologische en fysieke bepalers van gedrag
  • Hoe je aandacht kan hebben voor de onbewuste gedragsbepalers
  • Hoe je verschillende doelgroepen het best activeert (Mentality-match)
  • De meerwaarde van onderzoek in dit proces
  • Concrete insights uit eerdere gedragsonderzoeken

 BEKIJK DE WEBINAR 

‘In een uur krijg je een goede indruk van wat er allemaal bij komt kijken om gedrag te veranderen met een campagne. Een interessant en goed opgebouwd verhaal, verteld in een lekker vlot tempo, met concrete voorbeelden.’

Waarom is kennis over gedragsverandering voor jou interessant? 

Mensen gedragen zich vaak steeds op dezelfde manier. Ze kiezen altijd hetzelfde merk pindakaas, kijken automatisch naar hun mobiel als ze een appje horen binnenkomen, of willen het liefst zo dicht mogelijk bij hun bestemming parkeren. Als organisatie, bedrijf of overheid wil je dit veranderen: stap over op mijn merk! Kijk niet op je mobiel tijdens het autorijden of zet je fiets of auto iets verderop in de ondergrondse parkeergarage. Dan ben je bezig met gedragsverandering! 

En dit blijkt lastig, want mensen laten zich niet makkelijk sturen. Je moet de juiste methode kiezen, mensen dáár raken waar ze gevoelig voor zijn en ze soms onbewust verleiden tot nieuw gedrag. Kennis over hoe je dit het beste kan doen, is dan noodzakelijk. 

De webinar 

In onze webinar vertellen we je waar je rekening mee moet houden als je gedrag effectief wil veranderen. Naast bestaande kennis over gedragsbepalers zijn nieuwe inzichten bij Motivaction gericht op doelgroep-specifieke methoden. Wat slaat aan bij wie? Wij weten welke interventies bij welke doelgroepen passen. Daarmee krijg je nog beter zicht op effectieve interventies voor jouw doelgroep en ontwikkel je interventies of campagnes die écht aanslaan. 

Leren van anderen 

In de webinar delen we inzichten uit eerdere onderzoeken. Wat is bepalend bij de keuze voor biologisch in de supermarkt? En wat kan je doen om mensen te laten stoppen met het kopen van (te) veel kleding? Raak geïnspireerd!

Reacties van deelnemers

‘Interessante webinar met handige tips om de juiste strategie te bepalen voor gedragsverandering.’

‘Professionele en vlotte introductie in het goed opzetten van methoden voor gedragsverandering.’

‘Duidelijke uitleg van het model, goede voorbeelden die dit illustreren. Jullie hebben de meerwaarde van jullie kennis en hoe effectieve gedragsverandering te realiseren helder gemaakt.’

‘Het webinar Gedragsverandering geeft je inzicht in de mogelijkheden om je doelgroep in kaart te brengen en gericht aan te spreken op hun gedrag.’

‘Zelden aan zo'n inhoudelijk sterk en inspirerend webinar deelgenomen!‘

 
Webinar terugkijken

Heb je deze webcast gemist? Klik dan hier om de webinar terug te kijken.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Vragen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Gerelateerde artikelen

Commercieel Nederland is somber over groei en laat kansen liggen!

Pieter Paul Verheggen
08 oktober 2018

Motivaction heeft nieuwe Raad voor Advies

Pieter Paul Verheggen
18 november 2019

Een krappe arbeidsmarkt? Richt jouw HR-strategie op een kleinere doelgroep

Ester Koot
30 oktober 2019

Wat komt er uit van verwachtingen over thuiswerken na corona?

Ester Koot
06 april 2022
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency