Toegankelijkheid

Skip to main content

Substantiële groep huiseigenaren wil hulp bij besparen

30 juni 2017

Uit een onderzoek van Motivaction, dat in opdracht van Energie-Nederland is uitgevoerd, blijkt dat een substantiële groep huiseigenaren hulp wil bij het besparen van energie. Een meerderheid van hen is ook bereid om te investeren in de isolatie van het huis.


Energie-Nederland vindt deze uitkomsten bemoedigend. Medy van der Laan: “Dit onderzoek toont de kansen voor besparingen bij mensen thuis. Energieleveranciers zijn volop bezig om klanten te helpen met het besparen van energie. De energiebedrijven verwachten de komende jaren 750.000 slimme diensten en producten (zoals in-home displays, inzicht-apps via smart phones en slimme thermostaten) te activeren of te installeren.” Op 23 mei tekende Energie-Nederland het Besparingsconvenant Gebouwde Omgeving met de toezegging dat leveranciers vanaf 2018 hun klanten maandelijks inzicht geven in het energieverbruik. Dit levert de klant een voordeel op van gemiddeld 45 euro per jaar. Het gaat daarbij om klanten bij wie een slimme meter is geplaatst.

Uit het onderzoek van Motivaction blijkt tevens dat mensen vooral geneigd zijn om het huis te isoleren als dit geld bespaart. Het bijdragen aan het milieu is voor een deel van de Nederlanders een prikkel om het huis beter te isoleren, maar niet voor iedereen. De meerderheid van de Nederlanders denkt wel dat ze ook zelf een bijdrage kunnen leveren aan een beter milieu. Huizenbezitters denken bij duurzame maatregelen het eerst aan het plaatsen van zonnepanelen.

 

Bron: Energie-Nederland, 28.06.2017

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Vragen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Gerelateerde artikelen

Motivaction opnieuw als beste beoordeeld voor kwantitatief communicatieonderzoek Rijksoverheid

Bram van der Lelij
23 november 2020

Journalistiek vertrouwen Nederlandse burgers 2024 blijft hoog in vergelijking met Amerikanen

Pieter Paul Verheggen
17 september 2024

Wees niet bang voor griezels op straat: bijna helft van Nederlanders die Halloween viert doet dat thuis

Ruurd Hielkema
29 oktober 2018

Black Friday 2021: consument wil terug naar de fysieke winkel

Ruurd Hielkema
22 november 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency