Toegankelijkheid

Skip to main content

Regionale omroep de belangrijkste nieuwsbron voor 40% van het publiek

25 mei 2020

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de behoefte aan nieuws over de coronacrisis zeer hoog is. In alle regio’s in Nederland zien we dat gemiddeld bijna iedereen het belangrijk vindt om over de crisis geïnformeerd te worden. Ook blijkt dat de behoefte aan nieuws uit de eigen (directe) omgeving met gemiddeld zo’n 80% van het publiek, groot is.

Tijdens de coronacrisis worden, gemiddeld in alle regio’s, regionale nieuwsmedia (televisie, radio, online en krant) zo’n 60% meer gebruikt dan normaal. Met eenzelfde percentage zien ook de regionale omroepen het gebruik van hun websites en app’s stijgen. De regionale omroep heeft in de regionale en lokale nieuwsvoorziening een belangrijke rol: In alle regio’s is bijna de helft van alle 18-75 jarigen, tijdens de coronacrisis, veel meer gebruik van de kanalen (televisie, radio, online en social media) van de regionale omroep gaan maken. De regionale omroep is een onmisbare schakel. Voor bijna 40% van de mensen is de regionale omroep de (aller)belangrijkste bron voor het nieuws rond het coronavirus uit de eigen (directe) omgeving.

Wil je meer weten over dit nieuws? Neem dan contact op met Jeroen Senster.

Bron: stichtingrpo.nl.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Vragen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Gerelateerde artikelen

Verrijk jouw database voor meer inzicht en strategie 

Seth Schaafsma
30 maart 2023

De kracht van harde data en zachte mensenkennis 

Karel Slootman
19 september 2023

Hoe Nederlanders dubben met duurzaamheid: onbeperkt schoon drinkwater voor iedereen! Is dat echt zo vanzelfsprekend?

Lieke van Duist
14 juli 2020

Jumbo's juichcape meest bekende en meest gewaardeerde EK-inhaakactie

Ruurd Hielkema
05 augustus 2021
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency