Toegankelijkheid

Skip to main content

Hoe millennial changemakers de wereld kunnen veranderen

23 oktober 2018

Amsterdam, 22 oktober 2018 – Tijdens de Nudge Summit op 16 oktober kwamen huidige en toekomstige leiders bijeen in het Vredespaleis om zich in te zetten voor verandering. Martijn Lampert (onderzoeksdirecteur bij Glocalities) was een van de key-note sprekers tijdens dit unieke evenement.

Het thema van dit jaar, ‘Towards a Circular Economy. Gearing up young leaders for new perspectives on leadership, culture and technology’ bood de gelegenheid aan ruim 200 CEO’s, politici, wetenschappers en jonge toekomstige leiders om met elkaar van gedachten te wisselen over de toekomst van de wereld.

Aansluitend op dit thema deelde Martijn Lampert belangrijke bevindingen en inzichten uit een wereldwijd Glocalities onderzoek getiteld ‘Increasing knowledge and activating Millenials for making poverty history’. Op basis van een survey in 26 landen en onder 31,786 mensen vond Glocalities dat 84 procent van de wereldpopulatie nog steeds onjuist denkt dat extreme armoede is toegenomen of gelijk is gebleven, terwijl extreme armoede is afgenomen met 50 procent in de afgelopen twintig jaar. Dit gebrek aan hoop ondermijnt de UN Global Goals campagne en maakt het moeilijker om de doelen die gesteld zijn te behalen.

Desondanks is er een kleinere groep (16 procent) die op de hoogte is van afname van extreme armoede. Deze groep, waaronder veel millennial changemakers, is veel positiever over de toekomst en ook beter op de hoogte van de UN Global Goals campagne. Een meer geavanceerde en gerichte communicatiestrategie is nodig om de Global Goals campagne naar het volgende niveau te brengen en te laten slagen in de missie om wereldwijde publieke betrokkenheid te vergroten.

Op basis van Glocalities onderzoek wordt geadviseerd om de campagne te richten op Millennial achievers - ondernemende mensen die waarde hechten aan hun familie en de gemeenschap – en Millennial creatives - ruimdenkende idealisten die het belang van cultuur en zelfontwikkeling inzien. De samenstelling van deze groepen varieert over de verschillende landen, blijkt uit het onderzoek, en het is van belang om de campagne veel beter aan te laten sluiten bij lokale trends en cultuurverschillen. 

Martijn Lampert: ‘Het was een fantastische ervaring om te spreker op de Nudge Summit. Ik ben erg onder de indruk van de Millennial leiders.’

Wil je meer weten over het onderzoek ‘Increasing knowledge and activating millennials for making poverty history?’ Download het hier.

 

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Vragen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Gerelateerde artikelen

E-commercesector start unieke samenwerking om pakketbezorging nog duurzamer te maken

25 januari 2018

Grote zorgen over de zorg

Lieke van Duist
26 juli 2019

Minder stress goed voornemen nummer één

Ruurd Hielkema
16 januari 2019

Lesprogramma nijntje Beweegdiploma, een waar succes

Jeroen Senster
01 juni 2023
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency