Toegankelijkheid

Skip to main content

Eyetracking - Optimaliseer jouw gedrukte media

Hoe kun je meer rendement behalen met jouw gedrukte media? Leer hoe je effectiever kunt communiceren met jouw doelgroep met behulp van Eyetracking. 

 

Wat is Eyetracking? 

Deze methode registreert en analyseert oogbewegingen en fixaties waardoor de aandacht van consumenten gevolgd kan worden. Om van aandacht tot waarneming te komen kun je Eyetracking met kwantitatief of kwalitatief onderzoek combineren. Wanneer online kwantitatief onderzoek wordt gebruikt kunnen wij de invloed van de opmaak op boodschapoverdracht en merkassociaties onderzoeken. Met kwalitatief onderzoek kan gedrukte media in een context geplaatst worden om zo de inhoud te verbeteren. Op basis van de resultaten wordt ter inspiratie een mock-up (verbeterde versie) gemaakt welke ook getest kan worden om je zo genoeg informatie te bieden over jouw uiting.

 

Wat levert het je op?

Door Eyetracking weet hoe je de opmaak en inhoud van jouw gedrukte media kunt optimaliseren.

 

Voorbeelden Eyetracking in combinatie met online kwantitatief onderzoek

Campagne Canon vóór Eyetracking (links) en ná Eyetracking (rechts): 

 

Eyetracking voorbeeld Canon 1 Eyetracking voorbeeld Canon 2

Campagne De Persgroep vóór Eyetracking (links) en ná Eyetracking (rechts):

 

Eyetracking voorbeeld de Persgroep 1.jpg         Eyetracking voorbeeld de Persgroep 2.jpg

 

Onderzoekspartner

Validators logo

Dit onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met Validators

 

 


Vragen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Gerelateerde artikelen
Onderbewuste van de doelgroep

InnerWorld: inzicht in het onderbewuste van jouw doelgroep

Sander Kluiters
25 maart 2014

Testen van programmaformats

Jeroen Senster
11 maart 2021
VisualFocus

VisualFocus: betere focusgroepen dankzij smartphones

Margré Nijkamp
21 juni 2018
Feestdagenmonitor Motivaction

Feestdagenmonitor - inzicht in consumentengedrag rondom feestdagen

Ruurd Hielkema
18 december 2017
Neem contact met ons op



Copyright ©2024 Motivaction International B.V. All Rights Reserved

Powered by © Totoweb and Gonta Creative Agency